29. elokuuta 2018

Kierrätysjääkaappimagneetit

Olen tässä viimeisen kuukauden aikana tuskaillut sitä, että meidän kämpässä on ihan järjetön määrä tavaraa. Suurelta osalta se johtuu siitä, että tavara on askarteluun ja rakenteluun, ompelemiseen sekä neulomiseen liittyvää tarpeistoa, jota ei taiteilija voi noin vain hävittää. Totta kai on muutakin sälää mutta ajattelin aloittaa tavaran vähentämisen helpoimmasta päästä. 


Kaivelin yhtenä päivänä askartelurasiaani ja löysin sieltä kuohuviinipullonkorkkien  metallisia kansiosia. Nämä olivat muistaakseni pulloissa, joista tarjoiltiin kuohuviinit lakkiaisissani VUONNA 2010! Sieltä asti olen näitä säilönyt ja ajatuksena on aina ollut tehdä jääkaappimagneetteja. Nyt vihdoin, 8 vuotta myöhemmin, päätin toteuttaa suunnitelmani. Lisäksi kaivelin laatikoistani magneetit, pahvia ja kuumaliimapyssyn.




Piirsin pullonkorkin avulla pahviin sopivan kokoisen ympyrän ja leikkasin jokaiseen korkkiin yhden sopivan pahvinpalan. 

Struuttasin kuumaliima pahviympyrään ja liimasin ympyrät korkkien takapuolelle. Struuttasin lisää kuumaliimaa pahville ja liimasin siihen magneetin. Tarkistin ennen magneetin kiinnitystä miten päin magneetti tarttuu jääkaapin oveen ja liimasin ne sitten oikein päin pahviin. 

Lopputulos: Nättiä kierrätystaidetta!



Askartelulaatikossa odottaa lisää erilaisia pullonkorkkeja samaa projektia. Mietin, että näitä voisi antaa vaikka lahjaksi tai myydä. Minä olen hulluna magneetteihin. Kiinnitän niillä aina tärkeitä lappuja jääkaapinoveen. Minulla on myös jouluaiheisia, jotka otan pois, kun joulu on ohi. Olen kuullut, että jotkut eivät pidä magneeteista. Se on ihan hassua. Onko sinun jääkaapinovessa mitään?

- Elina -




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti