18. joulukuuta 2023

Virkattu kuusenkoriste pähkinänsärkijä

Olen haaveillut omasta pähkinänsärkijästä jo useamman joulun. Kaupoissa kuljeskellessa olen ihaillut söpöjä ukkeleita aina. Monesti olen napannut koriinkin asti jonkun, mutta vienyt sitten takaisin hyllyyn, koska mikään ei oikein ole tuntunut omalta. 

Tutkimusmatkoillani kaupoissa nappailin kuvia erilaisista pähkinänsärkijöistä, joita näin. Huomasin jo aika nopeasti, että sellaisen tekeminen todella onnistuisi helposti, koska siinä toistuu perusmuodot, jotka on myös helppo virkata. 

Etsin Pinterestistäkin esimerkkejä ja törmäsin siellä todella yksinkertaistettuihin pähkinänsärkijöihin. Silloin päätin, että helpoin on aloittaa siitä. Yksinkertainen muoto, selkeät värit, vähän yksityiskohtia. Ideoin... Kimallelankaa, punaista, mustaa, nappisilmät... Siitä voisi tulla kuusenkoriste!

Käytin lankana 7 veljestä, joka ei todellakaan amigurumeihin ensimmäinen valintani normaalisti olisi, mutta yritän käyttää varastojani pois, että voin hankkia lempipuuvillaani. Koukkuna oli 3.5mm, jolla saa melko napakan pinnan ainakin minun käsialallani. 

Tällainen nappisilmä valloittava nappisilmä siitä tuli! 



Tämä on minun mielestäni uskomattoman suloinen! On ihan hirmuisen söpöä, kun kuusta koristaa omin käsin tehtyjä koristeita. ♥

Seuraavaksi teen tästä isomman version. Sellaisen, jonka voi laittaa pöytäkoristeeksi. 
Toimivaa pähkinänsärkijää ei tässä talossa tarvita, koska emme syö pähkinöitä. Liekkö kaupan särkijöistä tositoimiin olisikaan.

Onko sinulla pähkinänsärkijää? 

Elina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti